#MERYTORYCZNAŚRODA - Kontrolowanie 3/5

Dodano 15.4.2020

Witajcie ponownie w Merytorycznej Środzie, w miesiącu poświęconym kontrolowaniu pracowników.

     Ostatnio pisałam o tym, że kontrolowanie jest niezbędnym aspektem zarządzania i o najczęstrzych błędach w kontroli popełnianych przez managerów, dziś będzie krótko i na temat kontroli zapowiedzianej.

Jeżeli już zrozumiemy nadrzędną ideę kontrolowania, którą jest korygowaniem prawidłowego kursu zespołu i motywowanie do efektywności, zapowiadanie kontroli (w formie oceny, weryfikacji etc.) nabiera zupełnie innego znaczenia. Możnaby pomyśleć, że przysłowiowe "malowanie trawy na zielono" niczego nie wnosi i nie uczy zespołu. Nic bardziej mylnego. Przede wszystkim daje to możliwość samodzielnej weryfikacji postępów przez pracownika i to w większości przypadków wystarczy, aby ten wyciągnął wnioski odnośnie popełnionych błędów. Uświadomienie sobie popełnionych przez siebie błędów jest najlepszym sposobem uniknięcia ich przyszłości. Jeżeli natomiast nie wydarzy się to w ten sposób, manager ma najlepszą z możliwych pozycję do rozmowy i skorygowania działań pracownika, bez przestrzeni na szukanie nieuzasadnionych wymówek.

To także wyśmienity moment na sprawdzenie tego, czy nasz zespół rozumie nas w pełni (zadania, sposób komunikowania się, cele firmy,  misję i wizję) tak, jak tego chcemy i na oczekiwanym poziomie. 

Trzecim również bardzo istotny aspektem kontroli zapowiedzianej jest budowanie dobrych nawyków. Systematyczna weryfikacja progresu oraz metodyki wykonywanego zadania pozwala szybciej nauczyć pracownika prawidłowych schematów, które za chwilę staną się u niego automatyczne, a jego skuteczność wzrośnie.

 

Skontaktuj się z nami:

695 690 540

hello@candoconsulting.pl