#MERYTORYCZNAŚRODA - Kontrolowanie 2/5

Dodano 12.4.2020

Kontynuujemy temat kontrolowania pracowników.
Nie chcę być złym prorokiem, ale ta kompetencja już niedługo baaaaardzo Wam się przyda, ale o tym w przyszłym tygodniu bo zaraz się wygadam co dla Was szykuję.
W zeszłą środę próbowałam Was przekonać, że nie ma zarządzania bez kontrolowania, a dzisiaj konkretnie o tym, co robić, żeby kontrolowanie nie bolało (ani kontrolowanego ani kontrolującego):
1. po pierwsze i najważniejsze, ustalamy zasady gry ze wszystkimi grającymi (zespołowo i indywidualnie) na początku gry i nie zmieniamy ich w trakcie bez podania informacji o zmianie. Powinno się to zrobić już na etapie onboardingu pracownika, najlepiej w momencie omawiania zakresu obowiązków na stanowisku. Poinformować o zakresie i częstotliwości kontroli, składowych oceny pracownika i jego skuteczności. Pamiętamy z zeszłego tygodnia, że kontrolujemy nie po to, żeby przyłapać pracownika na robieniu czegoś źle, ale po to, żeby być na bieżąco, przybliżać się do realizacji celu i korygować drogę do niego.
2. po drugie i równie ważne, jeżeli jesteś nowym managerem (w ogóle na stanowisku lub nowy w firmie lub przejmujesz zespół) nie popełniaj standardowego błędu i zacznij stosować punkt pierwszy od zaraz, a nie "gdy zespół się do mnie przekona" lub "jak się oswoję w nowej firmie".
Nie, "nie musisz ich do siebie najpierw przekonać" i to, że "jak zacznę od razu od kontroli to pomyślą, że jestem tyranem i przestaną mnie szanować" także jest bzdurą.
3. po trzecie, trzymaj się ustalonych standardów, staraj się nie naginać i nie naciągać wyników kontroli nawet w dobrej wierze. To droga do zatracenia i bez powrotu.
4. po czwarte, uświadom sobie i zakoduj tę myśl bardzo głęboko, kontrolowanie pracowników to jedno z nadrzędnych zadań w zakresie Twoich obowiązków. To standard i powinno być codziennością. Gdy Ty będziesz myślał o tym obowiązku w ten sposób, tak samo będą go odbierać Twoi ludzie.
Nie ma zarządzania bez kontrolowania!

Pozdrawiam, Dorota

Skontaktuj się z nami:

695 690 540

hello@candoconsulting.pl